-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Wednesday, March 9, 2011

- Ketam masak lomak cili api -

Salam 1 Malaysia, di sini sy ingin menyatakan, sy telah berjaya masak ketam masak lemak cili api, hahahahahahah.... xde la, aku lame dh mengidam ketam, lame dh xg jeti carik makanan laut ni, so semalam aku suruh cif khadam aku g beli ketam, cif khadam ni mmg menurut perintah dengan baik, dan hasil dia sgt memberansangkan, dia berjaye dptkan ketam yg saiz sgt gigantik...
So mcm biase la, skil memproses just ade kat aku, so aku je la yg kupas kulit & bersihkan, aku siap ckp kat budak rumah, aku kat ofis mmg bos, tp blk je rumah aku jadik kuli je, bg korg makan, membesokan perut korg... aku beli ikan semalam aku proses & masak, korg tau makan je, tu la ayat² aku yg membuatkan dorg semua gelak & senyum, aku xtau la ape yg lawak kat ayat ni... ketam semalam agak byk la gak, dlm 2.3kg, mmg agak byk, xmuat periuk aku nk masak....
Mamat sorg ni boleh lak cakap dia xpandai nk kupas ketam ni, so aku pn cakap la, ALLAH bg kite kehidupan utk mencube, bukan duk membesokan perut tunggu masuk nerake je, aku hangin sgt kalau org ckp xtau, xnak cube lansung, ni la penyakit manusia malas & xnak mencube...
Ketam lepas siap di proses, lepas ni aku kena lak kluar carik barang² utk masak, santan, kunyit, cili api & etc... masak lemak ni mudah je, dh lame aku mengidam mkn ketam masak lomak, smlm baru ade peluang... dh cukup semua barang² aku terus la masak, byk gak dugaan, periuk xmuat la & santan xbest sebab gune santan packet, mmg xbest... so malas la nk mengarut, aku ade byk keje lg ni... k  la, adios all...

1 comment:

Fairy said...

kedekut... x email kat i pun :P tahniah, next time masak 4 me plak k!