-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Sunday, March 6, 2011

- How technology change people -

Salam, saje je nk share 1 benda kat sini... ujung minggu lepas aku lepak je kat rumah, cadang nak blk kg, tp last² minit aku cancel, rase mcm xpraktikal je blk minggu ni, so pospone pd mase yg sesuai nanti...

Duk umah sorg² mmg heaven la, aku blh tido sesuka hati aku, bangun subuh, then tido smpai zohor, abis zohor tido smpai asar, lps tu benda yg same maghrib & isyak, mmg t`baik la... kalau xtido pn, aku layan cite kat TV, mmg aku rase TV tu xkan tutup selagi aku xpejam mate... org yg susun program dlm TV tu mmg sgt bijak la aku rase, sampai tahap aku xnak lngsung buat ape² nk tgk TV je, padehal rancangan dia biase je, tp daye penarik sgt² la kuat...

Semalam mmg aku tgk TV dr pagi smpai la malam, aku stop pn sbb nk sembahyang je, makan pn depan TV je, dah la duk sorg² mmg TV je teman t`baik... Aku rase kalau la macam ni tiap² ari mmg boleh mendatangkan kemudaratan, hehehe.... peliknye, aku bukan la suke sgt tgk TV, tp bile sorg² mmg xde pilihan lain, aku kena hayati rancangan dlm TV tu sedetail mungkin... rase lapo pn, aku bawak makanan ngadap depan TV gak...

So moral of the story, TV mmg teman t`baik, tp TV gak boleh bawak kesan sampingan, xtau la elok ke x, korg la nilai k... just nk share 1 gambar, rsnye gambo ni ade betulnye gak, kalau tgk TV slalu smpai lupe dunia, aku rase aku boleh jd mcm gambo ni la kot...
K la, arini mood nk mengarut xde sgt, aku letih tgk TV smlm, abis smua cite aku layan... lg 1, TV 1 dlm kul 12 malam slalu buat cite hantu, ni boleh memupuskan populasi manusia, boleh buat budak² kecik nk tido ngan parent je, so xde peluang parent nk b`same, hahahaha... k la, adios... malas nk mengarut dh, byk benda nk buat arini... hari yg panjang...

1 comment:

Fairy said...

u jadi gemuk? erm..sukar nak bayangkan tu