-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Thursday, April 21, 2011

-Udang Gergasi & sederhana beso-

Salam, kebetulan aku ade mase nak update blog ni&ade mase nk memasak... tp masakan aku latelly mcm same je, masak lemak cili api, aku xtau la kenape budak rumah aku suke sgt makan masak lemak, maybe dorg ni kekurangan lemak...

Ari Isnin lepas, aku terase mcm nk makan benda² laut yg fresh, so aku & KK g la jeti carik ikan duyung, tp malang gile rase, seko ikan duyung pn xde, yg ade laki yg badan bagak, muke boleh tahan & cakap bahase Alien...bahase Alien yg aku xfaham langsung, maybe slang org sini kot...
Last² dpt la beli udang je, agak murah la gak, udang gaigantic size 1kg RM30, kalau kat Perak dlm RM70sekilo, 2 pn aku g ngan mak aku time minyak tak naik lg, so skrg aku rase mau dekat RM80-RM90... so abaikan la, hal makan ni xboleh nak b`kira sgt, nanti perut merajuk, sekali sekala kena jamu perut ngan benda² yg best... udang sederhana beso dalam RM15 sekilo...
So mcm biase la, proses menyiang ni mmg part aku je la keje... tp kali ni, dorg yg sediakan bahan, santan & benda lain dorg yg perah & potong... so aku agak enjoy la jugak kalau ade keje same mcm ni, hahahaha....
Udang saiz dinasour aku buat masak pedas, aku mcm mengidam lak aritu nk makan masak pedas, tp xde la pedas sgt, terletak gule lebih, so pedas tu dah di neutralizekan dek gula... tp xkisah la, yg penting dah masuk perut pn...
So ni la hasilnye, aku saje² je nak jamu kawan² rumah & kawan² depan umah makan, kalau g kedai xdpt makan sambil berposing depan TV, so the best solution masak & makan ramai², hahaha... k la, malas nk mengarut dah... saje je nk tunjuk gambo udang je pun, nk bagi org hangin sbb aku selalu dpt lauk yg best kat sini, hahaha... adios...

2 comments:

Fairy said...

giler beso udang... jelous giler. tp takder la smp nak hangin kan? sila e-mail sket kat i....

~Z-MNA-MA~ said...

Ade kot org hangin, hehehe... xleh nak send dah, semua dlm perut... 7 org makan semua ni ok, anggaran harga total RM30, maybe lg murah kot... so masak sendiri lg bagus ok, hehehhe....