-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Monday, April 11, 2011

-Rintangan-

Salam, aku dh xtau nk cite ape kat sini, ketandusan idea dah, byk idea megalir kat tempat lain, lame sgt dh xtgk blog, aku xtau ape nk share dalam ni, byk sgt suke duke dlm idup, kdng2 aku rase benda 2 xblh nk share, sbb sgt subjektif & korg kena experiance sendiri...

Ape itu rintangan? rintangan adalah penentangan dalam mendapatkan sesuatu... dlm idup ni mmg ade rintangan, dlm litar elektrik pn ade rintangan... R = V/I, Rintangan elektrik ialah ukuran penentangan terhadap pengaliran arus elektrik di dalam sesebuah litar lengkap oleh komponen perintang (atau apa-apa objek). Dalam persamaan elektrik, ia sering diwakili oleh simbol R. Unit SInya ohm (Ω). Tu formula bg rintangan elektrik, tp formula bg rintangan hidup, mmg xde kot...

Aku pn xtau la nk cite ape ni, nk mengarut pn aku dh xde idea dh ni... aku rase bulan ni bulan plg xde idea kot, aku tgk blog² lain pn same gak, mcm slow je bulan ni, hahaha... k la, aku malas dh ni, ade keje kena buat... adios...

1 comment:

Fairy said...

blog2 lain tu blog i la ye?