-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Tuesday, October 11, 2011

-I`m back for the "how many time" i don`t know la-

Salam, lame dh aku xberceloteh dalam ni, lame dah aku menyepi, byk benda kot yg aku malas nk pikir lagi skrg, tu yg aku duk diam², malas nk menjawab persoalan org sekeliling & aku tak faham kenapa aku je yg salah dalam semua hal... tp xkisah la, let start a new chapter with much-much more good characters, get rid all the uncertainty in my life & just move on with the flow of life, sure there are many good & exciting things waiting are for me...
Aku pn xtau nk tulis ape for the 1st come back entry, tp aku dah berjaya selesaikan masalah hidup aku sikit-sikit & aku dah makin pasti dengan ketentuan hidup aku, xde benda nk di regret anymore, ade sbb ALLAH nk semua ni jadi, semua berpunca dari kelemahan aku, tp syukur la ALLAH sentiasa bg peluang kat aku & ALLAH bg aku kekuatan nk tempoh semua ni... even ujian xde la berat sgt mcm org lain, tp still takes time to heal, hahaha... ape² pn Alhamdullilah, aku makin menghargai hidup, family, kawan² & org sekeliling... ramai yg ambik berat pasal aku selame ni, tp aku buat xkisah je & aku xhargai dorg... rase serbasalah, harap mase yg aku ade ni dapat betulkn idup aku blk...

Gaye mcm baik je cite² aku ni, tp tu la ALLAH je yg tau aku mcm mn, biar la org nak anggap aku buruk pn, ni la idup aku, buruk mcm mn pn, idup kena teruskan, atleast sebelum mati ade gak benda baik aku buat utk masyarakat, xkisah la org nk ckp ape-ape pn, aku xpernah kisah pn sblm ni, sbb aku malas nk pikir dh benda² xbest, takut jadi xmensyukuri nikmat pulak...

Nak dijadikan cite, ALLAH tarik 1 benda dlm idup aku, tp ALLAH bg benda lain, skrg aku dah jadi student balik, menyambung master la pulak, mcm bunyi hebat je, tp byk gak pengorbanan sbnrnye, there are no more weekend for me, kena sabar lebih kurang 2tahun la kot mcm ni, tp xpe la, ade mission yg perlu di completekn... insyaALLAH dalam mase yg same aku nk seat exam for professional engineer, kalau ade rezeki mmg aku nk semua, ape² pn kena usaha keras, aku dah malas nk kejar benda yg tak pasti, aku nk kejar benda² yg mampu aku capai... yang xpasti tu biar la ALLAH yg tentukan, aku just blk usaha je...

Idup aku kadang² mcm kosong gak, ujung minggu je mcm xde lost je, tp nasib baik la ade kelas, so malam² je la aku duk sorg² tgk dinding, cicak, biskut & kalau ade cite best baru le tgk tv, hahaha... nak buat mcm mn, setakat ni tu je la yg aku ade dlm idup aku, nk blk kg mcm jauh sgt je, sabo²... skrg parents aku pn makin suke call aku, tiap² ari call tanye bile nak balik, kdng² tu kesian gak, nak jawab mcm mn pn xtau, dorg sunyi la tu, anak paling best ade kat Pahang, anak² lain tiap² ari tgk muke dah jemu la tu, hahaha..

k la, time to work, ade site visit ngan engineer dr Jepun, projek LED... aku kena lead benda ni, harap semua ok la hari ni... hahahah... adios

1 comment: