-MOHD NURUL AKLA BIN MOHD AZLAN--LIFE STORY-

Wednesday, May 11, 2011

-Suke bertangguh-

Salam, aku figure out 1 kelemahan aku yg paling hina... suke b`tangguh... penyakit yg paling sukar diubati dlm diri aku... mcm menarik je b`tangguh ni? tp kenape kena tangguh kalau boleh buat sekarang? pelik, tapi benar... hahaha... ayat aku semakin skema skrg, aku dah makin menjadik org tua... bosan mcm ni, i have to became new AKLA from now on... have to be much more positive person...
So, back to the story... suke bertangguh ni mmg kadang jadik masalah besar dlm idup aku... contoh la, byk kali dah bapak aku suruh cek elektrik kat kg, tp smpai sekarang aku xcek pn, dekat 3 tahun dah dia suruh... hampeh punye anak, rugi je belajo tinggi², tp last² aku mintak tolong benda senang pn ko xleh nk buat (maybe ni la benda terbuku dlm ati bapak aku), hahaha....

Mcm mane aku nak berubah? aku pun pening gak ni, mmg dah jadik darah daging perangai ni, susah tul nk ilangkan, seronok rase b`tangguh ni, boleh buat benda yg xpenting dulu, benda penting bile dah sampai due date baru sibuk² buat, then keje ko jadik kurang berkualiti... Banggun la Akla, ko dah lame sgt tido, ni mase ko nak bangkit.... no more b`tangguh, kurang baik for your life....

Moral of the story, bertangguh boleh membunuh kreativiti & produktiviti korang...bertangguh itu adalah pencuri mase & akan merugikan diri sendiri... so jgn la bertangguh... k la, adios....

No comments: